Петр Калнышевский – последний кошевой атаман войска Запорожского.

СЛУЖБА СВЯТОМУ ПРАВЕДНОМУ ПЕТРУ КАЛНЫШЕВСКОМУ, ПОСЛЕДНЕМУ КОШЕВОМУ АТАМАНУ ЗАПОРОЖСКОЙ СЕЧИ

Казачья Церковь.

СЛУЖБА СВЯТОМУ ПРАВЕДНОМУ ПЕТРУ КАЛНЫШЕВСКОМУ, ПОСЛЕДНЕМУ КОШЕВОМУ АТАМАНУ ЗАПОРОЖСКОЙ СЕЧИ

Петр Калнышевский – последний кошевой атаман войска Запорожского.Справка. Память: 31 Октября/13 ноября. Петр Калнышевский – последний кошевой атаман войска Запорожского. В 1750 гг. в должности есаула руководил подавлением выступлений гайдамаков на Буге. Затем стал генеральным судьей Запорожской Сечи.

В начале июня 1775 г. русское войско под командованием П. Текели пятью колоннами с разных сторон скрытно приблизилось к Сечи. 85-летний Калнышевский был арестован и сначала содержался в Москве, в конторе Военной коллегии, а потом был отправлен в Соловецкий монастырь, где провёл около 28 лет в камере размером 1х3 метра. Калнышевского выпускали из камеры на свежий воздух три раза в год: в дни православных праздников Рождества, Пасхи и Преображения.

В монастыре с Калнышевским в течение всего его соловецкого заточения обращались строго: содержали безвыпускно и удаляли не только от переписки, но и от всякого общения с посторонними людьми. Это положение не изменилось вплоть до 1801 г. Только святость жизни в таких условиях может уберечь человека от умалишения. А то, что его образ жизни был затворническим, свидетельствуют и его вопросы к крестьянам, случившимся быть на Соловках: «Кто царём теперь? Как цари живут нынче, и какие благополучия на Руси теперь?».

Условия содержания Калнышевского были строги и тяжелы морально и духовно, но материально достаточно сносны и безбедны, о чём свидетельствуют богатые дары, которые Пётр Иванович, следуя своему боголюбивому нраву, преподносил Соловецкой обители (к слову сказать, только стоимость ценных подарков монастырю составила половину всех выделяемых средств на содержания запорожского кошевого, а сколько было роздано Петром Ивановичем на милостыню – одному Богу известно).

Так что, когда мы говорим о соловецком кресте Петра Калнышевского, то имеются в виду моральные страдания человека, невинно обвинённого, лишённого всех гражданских прав и свобод и заключённого в узы. В этом христианский подвиг веры Петра Калнышевского можно сравнить с подвигом веры ветхозаветного Иова Многострадального. И действительно, последний кошевой атаман место своей скорби воспринял как место духовного подвига. В традиции было у запорожцев, если они не погибали на войне, то часто уходили заканчивать дни своей земной жизни, подвизаясь в подвигах духовных в монастыре. Видимо, в своё время такую кончину себе готовил и Пётр Калнышевский, будучи ещё кошевым атаманом. Поэтому со спокойным духом Пётр Иванович принял волю Божию, когда царским указом был заточён в монастыре, куда и так стремилась его душа.

Заключение в Соловецком монастыре сделало Калнышевского ещё более религиозным; жил он, по аттестациям властей, чрезвычайно тихо и спокойно, ревностно исполняя требуемые Православной Церковью обряды, регулярно исповедовался и причащался.

В ответ на дарование ему свободы Александром I кошевой писал, что и «здесь (в Соловецком монастыре) оною (свободой) наслаждаюсь в полной мере». Таким образом, согласно свидетельству самого Петра Ивановича, в конце жизни он достиг той духовной свободы, к которой стремится всякий православный христианин. Не желая покидать монастырь, после помилования в 1801 году императором Александром I, бывший атаман просил оставить его «в обители сей ожидать со спокойным духом приближающегося конца своей жизни», чтобы «остаток дней своих посвятить в служении Единому Богу в сём блаженном уединении, к коему чрез двадцатипятилетнее время своего здесь пребывания привык я совершенно».

Скончался Петр Калнышевский через 3 года в 1803 году. Прах его покоится в Соловецком монастыре.

 

Служба составлена клириком Одесской епархии Украинской Православной Церкви протоиереем Илиёй Тетерько.

Служба праведному Петру Калнышевскому

На велицей вечерни

Блажен муж: 1-й антифон.

На Господи, воззвах: стихиры, глас 4:

Приидите, вернии, / днесь стецемся на похвалу праведника богомудраго, / Петра, добраго воина Христова, / светом жития своего люди в вере утверждающаго, / Православия поборника, // выну благодарение Богу за вся приносити нас научающаго.

Власти, славы и самаго себе отрекся, / и крест страданий взял еси на рамена своя, / с радостию Христу последовал еси, / и по Нем возшел еси в нетленную славу Царства Его, / Емуже днесь предстоя, угодниче Христов Петре, // моли спастися душам нашим.

Твое сердце от юности разжже любовь Христова, / и настави к пути, ведущему во град Небесный, / имже шествуя, ведущим тя кротости и смирению, / достигл еси по желанию твоему Небесных обителей, / идеже днесь со Ангелы ликуя, преблаженне Петре, // моли спастися душам нашим.

От благочестиваго корене израсл еси, / розго благоплодная, Петре всечестне, / измлада бо крест, яко оружие, на рамо твое приял еси, / веру, яко щит, надежду, яко шлем, / истиною же чресла твои препоясал еси. / Сего ради ликуя ныне со Ангелы, // непрестанно моли о душах наших.

Слава, глас 8:

Приидите, верных собори, / псалмы и песньми духовными / честь воздадим Начальнику спасения нашего, / во святых Своих дивному, / и тако возопиим: / Господи, молитвами Твоего угодника Петра блаженнаго, / спаси и ущедри всех, // благочестно поющих Тя.

И ныне, догматик, глас тойже: Царь Небесный:

Вход. Прокимен дне, и чтения 3.

Притчей чтение (главы 10, 3 и 8):

Память праведнаго с похвалами, и благословение Господне на главе его. Блажен человек, иже обрете премудрость, и смертен, иже уведе разум. Лучше бо сию куповати, нежели злата и сребра сокровища. Честнейшая же есть камений многоценных, все же честное недостойно ея есть. Долгота бо дней и лета живота в деснице ея; в шуйце же ея богатство и слава. От уст ея исходит правда, закон же и милость на языце носит. Послушайте убо мене, о чада, честная бо реку: и блажен человек, иже пути моя сохранит: исходи бо мои, исходи живота, и уготовляется хотение от Господа. Сего ради молю вас, и предлагаю мой глас сыновом человеческим: яко аз, премудрость, устроих совет и разум и смысл аз призвах: мой совет и утверждение, мой разум, моя же крепость. Аз мене любящия люблю, ищущии же мене обрящут благодать. Разумейте убо, незлобивии, коварство, ненаказаннии же, прилагайте сердца. Послушайте мене и паки, честная бо реку, и отверзу от устен правая; яко истине поучится гортань мой, мерзки же предо мною устны лживыя. С правдою вси глаголы уст моих; ничтоже в них стропотно, ниже развращенно. Вся права суть разумевающим и проста обретающим разум. Научаю бо вас истине, да будет о Господе надежда ваша, и исполнитеся Духа.

Притчей чтение (главы 10 и 11):

Уста праведнаго каплют премудрость: язык же неправеднаго погибнет. Устне мужей праведных каплют благодати, уста же нечестивых развращаются. Мерила льстивая мерзость пред Господем: вес же праведный приятен Ему. Идеже аще внидет досаждение, тамо и безчестие: уста же смиренных поучаются премудрости. Совершение правых наставит их, и поползновение отрицающихся упасет их. Не пользуют имения в день ярости, правда же избавит от смерти. Умер праведный, остави раскаяние: наручна же бывает и посмеятельна нечестивых пагуба. Правда непорочнаго исправляет пути, в нечестие же падает неправда. Правда мужей правых избавит их: безсоветием же пленяются беззаконнии. Скончавшуся мужу праведну, не погибнет надежда: похвала же нечестивых погибнет. Праведник от лова убегнет, вместо же его предается нечестивый. Во устех нечестивых сеть гражданом, чувство же праведных благопоспешное. Во благих праведных исправится град, усты же нечестивых раскопается. Ругается гражданом лишенный разума, муж же мудрый безмолвие водит.

Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):

Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет. Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет исчитается. Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости, житие нескверное. Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник, преставлен бысть. Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его, или лесть прельстит душу его. Рачение злобы помрачает добрая, и парение похоти пременяет ум незлобив. Скончався вмале, исполни лета долга. Угодна бо бе Господеви душа его. Сего ради потщася от среды лукавствия. Людие же видевше, и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое: яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.

На литии стихиры храма и святаго, глас 1:

В Запорожской земли, якоже солнце, / возсиял еси чистотою твоею, / бремя правления народнаго право несый, и во брани оружием защищая люди твоя, / сугубыя чести сподобился еси, Петре Богомудре, / всех привлекая сердца и помышления / к твоим подвигом, преславне.

Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:

Радуйся, Святая Богородице Дево, / чистый сосуде всея вселенныя, / свещe неугасимая, вместилище Невместимаго, / храме необоримый; / радуйся, из Неяже родися Агнец Божий, / вземляй грехи всего мира.

Стихиры на стиховне, глас 2:

Пения сладкая, / страданий твоих похваления, / благодеяний славословие, / благородства почествование, // приими, Петре блаженне.

Стих: Праведник, яко финикс, процветет, / яко кедр, иже в Ливане, умножится.
Восхвалим днесь песненно / Церкве Русския похвалу, / доблемудраго Петра, / храняща Отечество свое // ненаветно молитвами своими.

Стих: Блажен муж, бояйся Господа, / в заповедех Его восхощет зело.

Правым подобает похвала / царственный пророк Давид рече / тем тебе, праведниче боголюбезный / Петре досточудный, // днесь песньми ублажаем.

Слава, глас тойже:

Троицы вернаго служителя, / Церкве светильника всесветлаго, / Петра предивнаго / ныне, в память его сошедшеся, // воспоим любовию.

И ныне, глас тойже:

Пресвятая Мати Божия, / с лики преподобных / молися из Тебе Воплощенному, / Солнцу Правды, Господу, // спасти и просветити души наша.

Тропарь святаго, глас 4:

Корень правоверия, / напоенный благодатию Духа Пресвятаго, был еси, / Богоблаженне всечестне Петре, / многия храмы устрояя, / благочестия доброе правило явился еси людем твоим, / полки сопротивных одолел еси / и человеки ясно научил еси служити Единому в Троице Богу, // Егоже моли спастися нам.

Ин тропарь, глас 5:

Церкви верный сын явился еси, / Петре праведный, / во страданиих терпелив быв, / от земли отцев твоих отлучен, / Небеснаго Отечества достигл еси, / и гонения терпеливодушно претерпев, / дерзновение имаши молитися к Подвигоположнику Христу // спастися душам нашим.

На утрени

По 1-м стихословии седален, глас 1:

На земли живя, земная мудрствовати презирал еси, но, внимая словесем спасительным, весь ум твой вперял еси в Горняя, сего ради и сам ныне в Горних водворяешися, Петре чудне.

Слава, и ныне, глас тойже:

Невесто Неискусобрачная, / премудрости село показася утроба Твоя Бога Слова: / Ты бо едина, Мати Божия, / благих Ходатаица явившися, / всяких страстей избави рабы Твоя, / непрестанно воспевающия славу Твою.

По 2-м стихословии седален, глас 8:

Память твоя, славне страдальче Петре, украшает днесь Церковь Христову, призывающи нас песньми по достоянию восхвалити тя, Богомудре, яко воистинну воина Христова, темже мольбами твоими избави нас от бед и лютых обстояний.

Слава, и ныне, глас тойже:

Чертог, присносущною славою укрaшен, видяще выну, / желание имамы совнити в онь, / но, одежды не имуще, стыдимся, / да не связани от Ангел и извержени будем. / Ты, сущи одежда нагих дерзновения, Дево Марие, украси ны / и введи внутрь Небеснаго Чертога.

По полиелеи седален, глас 8:

Благочестно на земли в законе Господни пожив, / веру непорочну соблюл еси в сердцы твоем, / в злоключении скончав добрый подвиг, / семена добродетелей сеяв, / пожал еси плоды трудов твоих / и венец сугуб от руки Вседержителя приял еси, блаженне Петре, / и Того славы сподобился еси. / Темже, предстоя Святей Троице, / молися за Отечество твое и люди, // чтущия любовию святую память твою.

Слава, и ныне, глас тойже:

Богородице Дево, / Вседержавная наша Царице, / омофором молитв Твоих покрывающая весь мир, / приими от благодарных сердец наших / похвальныя песни сия / и испроси нам у Сына Твоего Богоначальнаго // грехов прощение и велию милость.

Степенна, 1-й антифон, глас 4.

Прокимен, глас 4: Возвеселится праведник о Господе / и уповает на Него.

Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молитимися к Тебе.

Всякое дыхание: Евангелие от Матфея, зачало 16.

По 50-м псалме стихира самогласна, глас 6:

Зависти ради и злобы человеческия / заключение во обители Соловецкой / от единоверных приял еси, / Богомудре Петре праведне, / подвигами славнаго жития твоего / сонму мучеников и преподобных сочитался еси, // с ними же молися спасися душам нашим.

Канон святому, глас 2.

Песнь 1.

Ирмос: Грядите, людие, поим песнь Христу Богу, раздельшему море, и наставльшему люди, яже изведе из работы египетския, яко прославися.

Подвиги и добродетели твоя славныя воспети сподоби, Петре чудне, дивному во святых Своих Богу славословие приносяще.

Измлада Христа возлюбил еси и Пречистую Его Матерь, всеблаженне Петре: храмы многия устроил еси, сего ради возвеличи тя Господь в житии твоем.

О Царстве Небеснем выну помышляя, Единаго всех Царя Бога возлюбил еси, с Нимже ныне водворяяся в Небесных обителех, моли Его о чтущих тя, Петре досточудне.

Богородичен: Обрадованная Гаврииловым возвещением, Приснодево Чистая, рождшая на радость всех Бога, спаси молитвами Твоими Богородицу Тя почитающих.

Песнь 3.

Ирмос: На камени мя веры утвердив, разширил еси уста моя на враги моя. Возвесели бо ся дух мой, внегда пети: несть свят, якоже Бог наш, и несть праведен паче Тебе, Господи.

Христолюбиваго нрава никогдаже отлучаяся, всем убогим был еси благих милостивый податель, праведне Петре, и сирым заступник.

Дозревшим твоих добродетелей гроздием, неправедное заключение претерпел еси и увязлся еси венцем безкровнаго мученичества, и преподобных житию сочтался еси.

Украсил еси подвиги своими обитель Соловецкую, преблаженне Петре, земных пристрастий отвергся, Небесный мир в сердце твое приял еси.

Богородичен: Ненасеянная земле, глаголом Божиим прорастившая Божие Слово, Того моли, Всепетая Богородице, избавитися нам от всяких зол и напастей.

Седален, глас 4:

Страстотерпцев подражателю, / не убоялся еси пострадати, / яко добр воин Иисус Христов, / изволением быв мученик. / Темже и с мученики венчался еси, Петре предивне, // от Подвигоположника Иисуса.

Слава, и ныне, Богородичен:

Покров Твой, Дево Богородице, простри над смиренными воспеватели Твоими и сохрани нас от бед и скорбей, матернюю любовь к нам недостойным являюще.

Песнь 4.

Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни Ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
Ни молва мирская, ни слава ратная, ни богатство временное, нижe затворение неправедное твоего к Богу устремления не угасиша, Петре достохвальне, возлюбил бо еси крепко богоугодныя подвиги.

Учения отеческая храня невредимо, от юности имел еси житие чистое и милосерд был еси, Петре досточудне.
Слушаяй молитвы праведных Твоих, Господи, усльппи молитву и праведника Твоего Петра, юже приносит Тебе о роде своем.

Богородичен: Пречистая Дево Богоотроковице, матерним Твоим взором призри на нас, страстьми плененных, и от рова греховнаго изведи нас.

Песнь 5.

Ирмос: Света подателю и веков Творче, Господи, во свете Твоих повелений настави нас; разве бо Тебе иного бога не знаем.

Святыя Богородицы чудотворный образ Новокайдакский украсил еси, досточудне Петре, всю свою надежду на Первообразную полагая в житии своем, ведый Тоя всесильное заступление.

Церквей основатель и украситель был еси, преблаженне, храм светозарен Господеви имея сердце твое; храмы и нас соделай Духу Святому богоприятными твоими молитвами, Петре всечестне.

Якоже злато огнем, праведне, страданьми себе очистив, красно показал еси Творцу жилище, сего ради тебе порфиру нетленну вечнаго блаженства дарова Господь.

Богородичен: Вседержителя Господа явилася еси вселение, Мати Преблагословенная, идеже Бог человеку сочетася.

Песнь 6.

Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.

Изгнание, клевету и злобу людскую претерпел еси, Петре добропобедне, всегда упование возлагающе на Господа Спасителя твоего.

Род, и богатство, и державу отъяша от тебе завистцы, ты же взем крест свой, подвизался еси богоугодно, тем ныне с преподобных лики радуешися.

Ревновав в добродетелех Богомудрым отцем, Евангельское семя Божия слова в сердце твоем насадил еси, и плод принесл еси Владыце, тем и мзду от Него приял еси достойную.

Богородичен: Исцели изъязвленную страстьми душу мою, Пречистая, матернею Твоею молитвою Божественное врачевание прилагающе.

Кондак, глас 8:

Взбранному в ратех и преудобренному в праведницех, / православною мудростию сияющему великому воеводе, / благодарственная восписуем ти, блаженне: / ты же, яко имеяй дерзновение у Престола Христова, / сохраняй молитвами твоими люди твоя, / верою тя чтущия и воспевающия ти: // Радуйся, Петре, Отечества нашего похвало и утверждение.

Икос:

Всечестную память почтим угодника Христова, Петра благовернаго, благочестием от юности украшена, и радостныя глаголы от сердца воззовем к нему, сице вопиюще: Радуйся, от юности Бога возлюбивый; радуйся, благочестия столпе, вражиими прилоги непоколебимый; радуйся, заповедей Господних исполнителю усердный; радуйся, преданий отеческих хранителю неослабный; радуйся, воинству православному споборниче; радуйся, православных людей защитниче. Радуйся, Петре, Отечества нашего похвало и утверждение.

Песнь 7.

Ирмос: Да преславное рождество Твое, Христе, еже от Девы прообразиши яве, неопалимы в пещи отроки сохранил еси, песньми поющыя Тебе: отцев, Боже, благословен еси.

Щитом ограждаем благочестия, был еси, блаженне, образ всем людем, прежде народнаго правления бремя несый, послежде в обители Соловецкой неисходно пребываяй, на всяко время Господеви поя: отцев Боже, благословен еси.

Силою Божиею укреплен, плотския удержал еси стремления и ум направил еси к Небесным, поя в крепости: отцев, Боже, благословен еси.

Приидите, людие, песньми похвальными прославим нашего заступника, достохвального и Богомудраго атамана Петра, благочестно поюще: отцев наших Боже, благословен еси.

Богородичен: Любоблагоутробная Мати, не престай о нас молящися, Дево, яко верным Ты еси утверждение и крепость Божественная.

Песнь 8.

Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.

Великое твое заступление и добродетели воспоминаем, Богоблаженне Петре, и сего ради собравшеся в день памяти твоея, яко общему за всех нас предстателю, хвалу воздаем ти, воспевающе: благословите, вся дела Господня, Господа.

Трудолюбием плоть свою изнурил еси, всечестне, и безстрастием боголюбивую душу твою возрастил еси, в нюже благодать Пресвятыя Троицы всельшися, всего тя светоносна содела, непрестанно вопиюща: благословите, вся дела Господня, Господа.

На Небесех ликуют чини ангельстии, блаженне Петре, и верных собори на земли, память твою похваляюще, вопиют: благословите, вся дела Господня, Господа.
Христу Богу молися, великий наш заступниче, о приходящих к тебе с верою и тепле вопиющих: благословите, вся дела Господня, Господа.

Богородичен: Агница Непорочная, Рождество Свое на Кресте распинаема зрела еси, грех мира сокрушающее. Темже Тя, Мати, чтим во вся веки.

Песнь 9.

Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощься от Девы нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная: тем всепетую Богородицу величаем.

Несумненная надежда был еси сыновом запорожским к защищению отечества, но Премудрый о всех Промыслитель благоволи тя прияти безмятежна в покой Свой, идеже увязлся еси нетленными венцы.

Мудрость Небесную стяжав и разум имый Богом просвещен, смирением сердца украшен и высотою жития сияяй, к Небесным прешел еси обителем, идеже нас помяни, почитающих тя, Петре досточудне.

Память празднственную и благ всех ходатайственную совершаем честнаго Твоего от земли преставления: ты бо угодник Господень и заповедей Того делатель явился еси непостыден, Петре всечестне.

Богородичен: Юзилищ адских Опустошителя рождшую, Чистую Деву, Матерь Бога Слова, в песнех хвалебных присно величаем.

Светилен, глас 2:

Богом возженный светильниче Церкве пресветлый, Петре достохвальне, освящение испроси душам нашим, твоими теплыми ко Господу молитвами.

Слава, и ныне, Богородичен:

Славословие Тебе приносим, Мати Дево, явившей миру Свет Присносияющий, тьму неверия и греха расточающий, и присною радостию души наша исполняющий.

На хвалитех стихиры святаго, глас 1:

Твоих подвигов достойно приял еси честь / и, венценосец, ныне на Небесех со Ангелы веселишися, / идеже пророков собор, и апостолов, / и мучеников истинно воинства многая, / идеже патриархов лики; // поминай нас, Петре чудне.
О верно творящих твою память / и многия подвиги и страдания твоя поющих, / не престай моля, блаженне Петре, / присно сохранити от бед и скорбей / и будущия сподобитися жизни, // праведниче славне и приснопамятне.

Стяжал еси первее честь земную, / славою народоправления украсився, / послежде подвиги постническия и безвинная страдания восприял еси, / достоблаженне Петре, / Темже и ныне не отрини нас от твоего заступления, // любовию восхваляющих тя.

Память твоя во век пребывает, славне Петре: / аще бо и преставился еси от нас, / но не отступаеши от нас духом любве твоея, / Божию Престолу предстоя и со Ангелы ликуя на Небесех, // с нимиже моли помиловати Отечество наше // и даровати нам велию милость.

Слава, глас 8:

Веселия исполняется днесь земля Запорожская, / и обитель Соловецкая красуется / в торжестве предивнаго и Богомудраго Петра, / и с ними вси народи Отечества нашего ликовствуют, / прославляюще единаго от воевод великих, / исповедника твердаго, добродетельми сияющаго, / и с любовию вопиют ему: / спасай нас молитвами твоими, // Петре, присный наш предстателю.

И ныне, глас тойже:

Владычице, приими молитвы раб Твоих / и избави нас // от всякия нужды и печали.

Славословие великое и отпуст. И бывает помазание братии от лампады святаго.

На литургии

Блаженны от канона песнь 3-я и 6-я.

Прокимен, глас 4: Возвеселится праведник о Господе / и уповает на Него.

Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молитимися к Тебе.

Апостол ко Ефесеем, зачало 233.

Аллилуиа, глас 4: Праведник, яко финикс, процветет, / яко кедр, иже в Ливане, умножится.

Стих: Насажденнии в дому Господни во дворех Бога нашего процветут.

Евангелие от Матфея, зачало 11.

Причастен: В память вечную будет праведник:

Молитва

О, Петре всеславне, праведниче достоблаженный! Услыши моление нас, грешных, добродетельное твое житие похваляющих, ратныя подвиги чтущих и страдания почитающих! Теплым твоим предстательством умоли Господа, да простит наши согрешения вольная и невольная и очистит нас от всякия скверны плоти и духа! Молим тя, Петре терпеливодушный, испроси нам у Христа в вере и благочестии крепкое стояние, в скорбех благодушие, в напастех терпение, в искушениих крепость, да соблюдет от суемудрых и душетленных учений, да сохранит сердца наша от соблазнов мира сего и да научит чистоте и целомудрию. Ей, угодниче Божий, исходатайствуй молитвами твоими у Христа Бога по молитвам Его Пречистой Матери Отечеству нашему мир и благоустроение, всем же нам в правоверии, чистоте и целомудрии всегдашнее пребывание, избавление от козней диавольских и злобы человеческия, от суемудрых и душетленных учений; яко да и мы купно с тобою и всеми нашими святыми сродниками прославим Единосущную Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, во веки веков.

Аминь.

Поделиться...
  •  
  •  
  • 32
  •  
  •  
  •  
  • 1
  •  
  •  
  •  
  •